Erik-Brenda-Jelle-Mees.reismee.nl

Ik ga op reis, en ik neem mee:

Al een paar weken tellen we af: Mees vraagt bijna elke dag “Gaan we al bijna naar Amibië?”, en Jelle die vindt dat het allemaal nog te lang duurt en heeft al 5 keer de spullen uitgekozen die hij mee wil nemen.

Kamperen in Afrika, dat brengt wel wat voorbereiding met zich mee. Bij de auto zitten de kampeerspullen inbegrepen. Dat scheelt!

Kleding: We reizen in de Namibische winter. Dit betekend dat het overdag 25 graden is, maar 's nachts kan het richting het vriespunt gaan. Gelukkig regent het niet, dus de poncho kan thuis blijven!Wel gaat mee: gewatteerde jas, fleece trui, thermo ondergoed, spijkerbroek, afristbroek, korte broek/rok, t-shirts met lange en korte mouwen, ondergoed, sokken, warme pyjama (fleece onsie voor de kids), badkleding, bergschoenen, teva's, handschoenen, buff, hoed.

Toilet artikelen:Namibie is een droog en stoffig land, dus je zult snel vies worden. De droogte heeft ook veel effect op de huid. Handcrème, gezicht crème, lippenbalsem e.d. zijn onontbeerlijk. Een uitgebreide ehbo set met voorzorg medicijnen (paracetamol, immodium, antibioticum kuur enz.) is belangrijk omdat je vaak ver van de bewoonde wereld bent. Voor de rest alle toilet artikelen die je normaal ook mee neemt op vakantie en nog wat ani-mug met deed: er is een verhoogd risico op malaria.

Elektronica:Back to basic? Mmm, toch maar niet helemaal. Hoe je het ook wendt of keert, tegenwoordig heb je veel elektronica bij je: telefoon, tablets (in de auto kunnen de kids niet zonder), laptop (voor de blog?), e-readers, zaklampen, hoofdlampen, fotocamera’s, gps enz. Dan kom je wel meteen bij een klein probleem: alles heeft elektriciteit nodig en de meeste campings hebben dat niet. Dus een 4-weg splitser v12-volt plug voor in de auto en een zonnepaneeltje voor op de camping houdt onze baterijen op pijl.

Voor de rest:Verrekijkers, zonnebrillen, reisgidsen, waslijn, thermo lakenzakken, snel drogende handdoeken, hangmat, kleurboeken, lego, spelletjes, ….. Nou je snapt het wel.

Nog een aantal zaken die je moet regelen voor je vertrekt:

Paspoort, reisinentingen, internationaal rijbewijs, pinpassen op “wereld” zetten, en iemand om de plantjes water te geven.

Nog één nachtje slapen en we kunnen eindelijk vertrekken.