Erik-Brenda-Jelle-Mees.reismee.nl

Rust, beetje regen en ... olifanten!

Weer hebben we het belooft: we gaan het even rustig aan doen. Maar dat lukte in de eerste instantie weer niet.

Toen we gisteren wakker werden was het bewolkt en miezerde het wat. Geen weer om bij het zwembad te hangen dus. We overlegde met Julian (de Zuid-Afrikaanse eigenaar van Amber Sands) wat we zouden kunnen doen. Dus om 10.30 zaten we nog in het restaurant en om 11.00 sprongen we in het water om de olifanten te wassen! Deze olifanten trip begon namelijk met het 'swiming with elephants', en dan bedoelen ze dus ook echt Zwemmen. Daar hadden wij niet helemaal rekening mee gehouden, dus we hadden (in tegenstelling tot de anderen) geen zwemkleding aan. Maar dit maak je maar één keer mee, dus Brenda dacht: gewoon maar erin gaan. En dat deden we: met kleren en al! Jelle vond het wel een beetje vreemd dat we onze kleren nog aan hadden, maar vond het wel weer heel erg leuk om olifanten te zien. Dus na de eerste 'help, ik ben nat'-schok vond hij het helemaal geweldig. Na Brenda en Jelle was Erik aan de beurt. Jelle ging lekker nog een keertje: toen hij eruit was ging hij weer meteen bij de waterkant staan en riep 'keer, keer, keer'. Dus Jelle mocht nog een keer.

Met een nat pak en een volgezogen luier lopen we weer terug naar het olifanten kamp en daar maken we ook een ritje op de rug van de olifant. De vorige keer vonden we dit al heel erg leuk, maar nu was het echt geweldig. De rit duurde minstens een uur en dit keer gaan we echt dwars door de jungle heen. Eest bergopwaarts, daarna heel steil naar beneden. Het is ongelofelijk dat deze enorme beesten dat kunnen zonder uit te glijden of zelfs maar geluid te maken. Olifanten zijn echt verrassend geruisloos.

Het laatste half uur is de rit wat vlakker en gaan we door beekjes heen. Maar het hoogtepunt was dat Brenda op de nek van de olifant mocht gaan zitten. De maout liep erachter aan en roep bevelen naar de olifant en Brenda maar lekker zitten. Dat was echt ongelofelijk leuk en een belevenis om nooit te vergeten. Jelle zit ook nu weer de hele weg te glunderen en als Brenda voorop zit roept hij elke keer 'kijk, mama'.

Aan het einde van de rit mogen we onze olifant banaatjes voeren en nu krijgt Jelle er ook lol in. Hij wil elke keer nieuwe banaantjes om te geven en als ze op zijn vind hij dat even niet leuk. Hij vind onze olifant zo lief dat die een kusje op de slurf krijgt. Dit tot grote hilariteit van de maouts, die schateren het uit boven op de olifanten.

We komen terug met een heel goed gevoel: dit was het leukste wat we gedaan hebben op deze vakantie.

Vandaag is het weer 's ochtends beter en doen we het wel rustig aan. We lopen op het strand en vinden mooie schelpjes en koraal. Daarna gaan we lekker zwemmen en spelen bij het zwembad. Jelle is nu zo gewent aan deze omgeving dat hij precies weet waar hij wel en niet mag komen en zo lekker zijn eigen gangetje kan gaan.

's Middags begint het helaas behoorlijk te regenen, maar het restaurant is lekker ruim, dus gaan we daar zitten en kan Jelle lekker spelen. Aan het einde van de middag is het weer droog en duiken we het zwembad weer in. Ja, het is heel hard werken hier...

Groetjes,

Erik, Brenda & Jelle