Erik-Brenda-Jelle-Mees.reismee.nl

Ko Chang op de motorbike.

De afgelopen twee dagen hebben we een motorbike gehuurd. Dat zijn hier scootertjes met net wat meer vermogen dan de brommers in Nederland.

We hebben ernaar gezocht, maar op het eiland kunnen we geen motorbike met kinderzitje huren, dus besluiten we op zijn Thais te gaan: met zijn drieën op de motorbike met Jelle tussen ons in. We wisten niet hoe Jelle daarop zou regeren, maar daar zouden we snel genoeg achter komen.

Na de eerste kilometertjes hadden we het al gouw door: dit is de manier om je te verplaatsen op Koh Chang. Jelle vind het helemaal geweldig en kijkt regelmatig met glunderende ogen omhoog. Hij doet zelfs regelmatig een tukje op de motorbike: hij valt gewoon in slaap.

Koh Chang heeft een rondweg langs de kust die nog niet helemaal af is: alleen het zuidelijkste stukje mist nog. Zo rondweg is best handig: je kunt nooit verdwalen. We hebben dus het hele eiland op deze manier kunnen bekijken en dat vonden we heel erg leuk. Wij zitten aan de oost kant van het eiland en aan onze kant zijn er maar weinig hotels. Wel wat dorpjes en mooie natuur. De west kant van het eiland is helemaal ontwikkeld, maar vooral het noordelijkste gedeelte is een gekkenhuis. Toen we daar doorheen reden werden we heel erg blij dat wij bij Amber Sands zitten en niet daar. Hoe meer zuidelijker je komt, des te rustiger het wordt en hoe mooier de weg wordt. De weg loopt door de jungle en de natuur om ons heen is overweldigend. De weg is op sommige stukjes wel steil en ons motorbike-je moet soms wel heel hard werken om ons alle drie naar boven te krijgen, maar het gaan prima. Ook heeft Erik het helemaal naar zijn zin terwijl hij ons over het hele eiland stuurt. De afgelopen twee dagen is het weer ook erg mooi: bijna geen regen en een zonnetje.

Morgen gaan we de onderwater wereld van Koh Chang bekijken. Samen met een Zuid Afrikaans gezin dat ook in Amber Sands verblijft gaan we op een boottocht: snorkelen, zwemmen, barbecueën en mooie eilandjes in de buurt. We hopen dat het weer zulk mooi weer zal zijn. Jelle en Amber, hun dochtertje van 3, zijn al goede vriendjes. We merken dat Jelle het weer erg leuk vind een speel kamaraatje te hebben.

Ohh, ja, we voegen nog wat foto's toe. Die zijn helemaal niet om jullie jaloers te maken, hoor.........

Groetjes,

Erik, Brenda & Jelle