Erik-Brenda-Jelle-Mees.reismee.nl

Nog 202 nachtjes slapen...

Hallo allemaal,

Nog 202 nachtjes slapen en dat is het zover: dan begint onze reis door Thailand. We hebben inmiddels onze tickets gekocht en de eerste hotel reserveringen zijn gemaakt. Aan de ene kant duurt het nog heeeel lang voor we gaan, aan de andere kant weten we dat het ook altijd weer snel zover is.

We zijn met de voorpret begonnen: we hebben een Capitool Thailand en de Lonely Planet al aangeschaft. De post-its zitten al op de plekken die wij graag willen bezoeken en de site http://www.verrereizenmetkinderen.nl/ blijkt van onschatbare waarde. We lezen over gezinnen die ook met hun kleine kinderen het vliegtuig in geklommen zijn en de hele wereld bekijken. Voor we deze site vonden twijfelden we nog heel even: zou het wel kunnen? Maar na het lezen van deze verhalen zijn we overtuigt.

We passen de boel wel een beetje aan: We zullen wat langer op iedere plek verblijven, nemen hotels met zwembad (die soms wat duurder zijn dan we met zijn tweeën gekozen zouden hebben) , het langste stuk dat we moeten overbruggen doen we met een binnenlandse vlucht en soms zullen we sneller voor privé vervoer kiezen i.p.v. met anderen in een grote bus op excursies te gaan. Voor de rest zullen we het ervaren en ons aanpassen aan hoe het loopt.

Ook moeten we rekening houden met de koemelkallergie van Jelle. Na wat rondneuzen op het internet blijkt Thailand de perfecte bestemming voor mensen met koemelkallergie: 80% van de Thaise bevolking heeft dat ook, dus in het eten zitten bijna nooit melkproducten. Bij de 7/11 (kleine supermarktjes die je overal in Thailand ziet) schijn je, naast luiers (ook geen overbodige luxe), ook pakjes soja melk te kunnen kopen. Dus zolang we bij de MacDonalds (Ja, die hebben ze daar ook) niet aan de MacFlurie gaan, komt alles wel goed.

Nog 202 nachtjes slapen......

Groetjes,

Erik, Brenda & Jelle

PS:

Wist je dat.....

...Je bij airasia de vluchten binnen Azië belachelijk goedkoop zijn?

...Je bij vliegtarieven.nl als enige online ticket verkoper echt geen kosten achteraf rekent?

...Je in Bangkok fietstochten kan maken met een Nederlander: Co van Kessel

...En dat hij zelfs kinderzitjes heeft?

...Je in Thailand ook met dolfijnen kunt zwemmen en dat dat maar 600 Bath (= 12 Euro) kost?

Shanti

Wat een heerlijk vooruitzicht hebben jullie!
En knap hoor dat jullie het aandurven :-)

Groetjes,
Shanti

jalblas

Inmiddels zijn er al heel wat nachtjes voorbij.
Ik hoop voor jullie dat de reis nog doorgaat (ivm de onrust in Thailand Mei 2010).

Els van Kleef

Ik ben blij te lezen dan jullie zo goed zijn aangekomen.
We waren best bezorgt met name voor jelle. Het is toch een hele onderneming.
We wachten het volgende verhaal af.

xxx Ma

stijn alblas

hallo allemaal, ik vind de foto's heel leuk.
nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier in thailand.
tot ziens

stijn :-)