Erik-Brenda-Jelle-Mees.reismee.nl

Nog heel even….

Nog heel even wachten, en dat is het toch zo ver. Over 2½ week vertrekken we naar Thailand en we kunnen haast niet wachten.

De voorbereidingen zijn nu al in volle gang: de toilettassen zijn gevuld, we ondernemen deze reis met de nieuwste gadgets (e-reader, laptop), hebben een heel hoop handige Jelle-spullen klaarstaan (deryan travelcot, usb-stick met heel veel Pieter Post, reserve spenen, buggy en zijn eerste teva's) en we hebben een behoorlijke apotheek bij ons 'voor het geval dat'. Nu alles nog in die twee rugzakken stoppen, en we kunnen weg.

Over die rugzakken gesproken: we hebben het idee dat het moet passen. Bij de vorige reizen zaten ze niet helemaal vol (13 kg en 15 kg), maar nu beginnen we ons wel een beetje zorgen te maken. We zullen volgende week maar eens een keer proefpakken. Ik hoop dat alles past....

Als we een vliegtuig zien, die Jelle steevast vogow (vogel) noemt, vertellen we hem dat wij ook in het vliegtuig gaan en wat we dan heel ver weg gaan vliegen. Jelle vraagt dan: Bouwte? (buiten), 'Ja', zeggen wij, 'vliegtuigen vliegen buiten'.

Jelle weet inmiddels ook wat olifanten zijn. Als hij met zijn duplo olifant speelt moeten er poppetjes op de rug zitten. Waar zou hij dan nou vandaan hebben?

Voorheen, als we naar Azië op vakantie gingen, boekte we alleen een ticket, misschien een eerste hotel, maar dat was het dan wel. Nu hebben we toch al iets meer voorbereid. Het eerste en de twee laatste hotels hebben we al geboekt, de twee ertussen nog niet. We liggen nu wel wat meer vast, maar dat is wel zo rustig met een peuter erbij.

De reisroute ziet er zo uit:

Op 26 juli vertrekken we naar Bangkok met een overstap in Istanbul. We komen de volgende dag aan en zullen dan meteen een binnenlandse vlucht naar Chian Mai nemen. Daar hebben we een hotel (Awanahouse) geboekt voor de eerste 6 nachten. Daarna: Sukhotai - Ayuthaya - Bangkok - Koh Chang - Bangkok.

Omdat het kort geleden nog zo onrustig was in Thailand, hebben wij ons al wel bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok ingeschreven. Zij kunnen ons dan op de hoogte stellen als het bijvoorbeeld beter is bepaalde plekken te vermijden. Nu zit Bangkok nog wel in het programma, maar het is niet moeilijk het programma zo om te gooien dat we niet in Bangkok hoeven te zijn. Nu hopen dat die as-wolk blijft waar die is, en niets houd ons meer tegen.

Nu is dit reisblog nog zonder wachtwoord te bereiken, maar net voor we vertrekken zal er weer een wachtwoord ingesteld zijn: alblas. We vinden het niet erg dat iedereen van onze reisverhalen geniet, maar we vinden het wel erg als iemand tijdens onze afwezigheid besluit ons huis eens van binnen te bekijken!

We beginnen nu, zelfs met dit lekkere weer, af te tellen naar het moment dat we mogen gaan. We hebben er zin in. We zullen jullie tijdens onze reis op de hoogte houden van alles dat we mee maken en we hopen dat jullie het leuk vinden om zo een beetje samen met ons op reis te gaan.

Groeten,

Erik, Brenda & Jelle